دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۰۳:۰۳

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت
حاصل فعالیت مراکز علمی باید برای مردم ملموس باشد

باشگاه خبری فراساحل: رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: مراکز علمی باید جایگاه و پایگاه مردمی داشته باشند و حاصل فعالیت این مراکز، برای مردم ملموس باشد. اگر این جایگاه ایجاد شود، امکان توسعه کمی و کیفی با کمک‌های مردمی و افزایش بودجه‌های تحقیقاتی و آموزش عالی حاصل خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی درپی سلسله سفرهای استانی، بازدید از دانشگاه‌های بزرگ و گفت و گو با اساتید و محققان کشور، با حضور در جمع اعضای هیات علمی سه دانشگاه زنجان، علوم پایه و علوم پزشکی این شهر، امکانات حمایتی صندوق از پژوهشگران را تشریح کرد. دکتر نصرت‌ الله ضرغام در جمع اساتید و دانشگاهیان دو دانشگاه علوم پایه و علوم پزشکی زنجان با بیان رشد کمی آموزش عالی کشور و وجود چهارونیم میلیون دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی کشور، بر ضرورت رشد کیفی متناسب با کمیت آموزش عالی، تاکید کرد.

وی افزود: برای رشد کیفی آموزش عالی، ضمن تامین برخی امکانات از طریق دولت، باید بخشی از آن، به روش‌های مختلف مستقیما توسط مراکز علمی و دانشگاه‌ها، جذب شود. ضرغام همچنین اظهار کرد: به همین منظور، باید مراکز علمی جایگاه و پایگاه مردمی داشته باشند و حاصل فعالیت این مراکز، برای مردم ملموس باشد، و اگر این جایگاه ایجاد شود، امکان توسعه کمی و کیفی با کمک‌های مردمی و افزایش بودجه‌های تحقیقاتی و آموزش عالی حاصل خواهد شد. رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با اشاره به حمایت این صندوق از تحقیقات بنیادی و توسعه‌ای، به تشریح امکانات موجود جهت استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان و محققان برجسته، در قالب کرسی‌های پژوهشی، پسا دکترا و گرنت و ثبت اختراع از طریق این صندوق پرداخت. وی افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران علاوه بر طرح‌هایی که به پیشنهاد محققان، تحت بررسی و در صورت تایید توسط کارگروه‌های تخصصی (13 کارگروه با موضوع‌های مختلف کاری) مورد حمایت قرار می‌دهد.

اخیرا مباحث خاص که منجر به رفع نیازهای جامعه بشود، توسط کارگروه‌های صندوق مشخص شده و با اطلاع‌رسانی بر روی پرتال این صندوق، درصدد جلب توجه و جذب توان علمی محققان برجسته کشور جهت انجام کار تحقیقاتی روی این موضوع‌ها است. ضرغام ادامه داد: این تحقیقات با امکانات حمایتی صندوق حمایت از پژوهشگران، منجر به نتایجی خواهد شد که سازمان‌ها، نهادها و در نهایت، جامعه از آن بهره‌ببرد. دبیر شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه ثروت اصلی کشور، منابع انسانی و فرزندان این مملکت است، تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان براساس اساسنامه و برنامه‌ریزی انجام شده، سیاست نخبه‌پروری را پیگیری می‌کند تا از ظرفیت‌های بالقوه به نفع توسعه ملی، توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی و معرفتی، استفاده کند. رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی پس از نشست با اساتید و محققان دانشگاه‌های زنجان، از مرکز رشد فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، امکانات آزمایشگاهی و همچنین پروژه در دست ساخت دانشکده داروسازی این دانشگاه برای تولید فرآورده‌های جدید دارویی، دیدن کرد



  کد خبر : 341
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :